Współcześnie już nie imaginujemy sobie codziennego życia bez używania kosmetyków, a tych z kolei bywa coraz więcej w sprzedaży

Przemysł kosmetyczny przynosi producentom coraz więcej zysków. A to za sprawą lansowanej współcześnie mody, która przykazuje, aby prezentować się młodo oraz atrakcyjnie. Kogo nie stać na kosztowne zabiegi kosmetyczne (np. botoks), zakupi w zamian specjalistyczny specyfik do wygładzania zmarszczek na obliczu, a nawet na dekolcie. Tak czy owak, już od młodości uczy się małe dziewczynki oraz małych chłopców, że istnieje dużo kosmetyków, których warto używać każdego dnia. Są one zróżnicowane pod względem cenowym i przeznaczenia, ale nie tylko.

Smoky Eye
Autor: tGJ tGJ
Źródło: http://www.flickr.com
Najłatwiejszy podział kosmetyków to ten dokonany na 3 podstawowe grupy, czyli dla maluchów, dla pań i dla mężczyzn. Tak wielkie zróżnicowanie bywa podyktowane nie tylko chęcią jak najlepszego dostosowania kosmetyku do potrzeb klientów. Kiedyś jednolitrowym szamponem familijnym i tradycyjnym szarym mydłem w płynie mogła się umyć cała rodzina. A dzisiaj wybór na magazynowych regałach jest tak imponujący, że wspomniane tradycyjne towary stają się ledwie zauważalne.

drogeria
Autor: halfrain
Źródło: http://www.flickr.com

A nasz rodak nie kupuje już jednego żelu pod prysznic, ale 3 opakowania, dla każdego reprezentanta familii inny egzemplarz, co równocześnie oznacza czysty zysk dla sklepów i producentów.

Małym dzieciom proponuje się delikatne kremy, a ty starszym płyny do kąpieli w pudełkach, na których umieszczono postacie z popularnych bajek. Z kolei panie chcą mieć w swojej szafce łazienkowej najwyższej klasy kosmetyki. Najlepiej, aby były one markowe, ponieważ wtedy łatwo się aplikują i bywają bezpieczniejsze w użyciu. Kierując się tą tezą szybko stwierdzimy, że każda dama pragnęłaby posiadać przynajmniej jeden komplet kosmetyków Baxter of california. Dokonać zamówienia można bezproblemowo na .

Faceci używają kosmetyków z zupełnie innych pobudek niż kobiety. Przedstawiciele tzw. płci brzydkiej mniej kierują swoją uwagę na piękny i świeży wygląd, ponieważ przeważają względy czysto praktyczne – są przecież panowie, którzy nie znoszą nawet jednodniowego zarostu. Fakt stawiania na utylitaryzm w żadnym przypadku nie oznacza, że nasz tata pogardzi markowymi kosmetykami Bluebeards. Więcej na .

Tak mężczyźni, jak i kobiety kochają wszelkiego rodzaju zapachy w postaci wód toaletowych. Nawet podstarzali panowie nie wyobrażają sobie rozpoczęcia dnia bez spryskania się tanim dezodorantem w sprayu. W końcu codziennie nie ma potrzeby, a tym bardziej nakazu, używania kosztownych zapachów, takich jak wspomniane w tym omówieniu Bluebeards bądź Baxter of california.